Thursday, December 30, 2010

Apa cerita??


Salam...dah lama tak buka blog ni. Bersawang lagi.....Entahlah, nak kata bz sesangat tu idakle, cuma buat-buat bz je. Hari ni hari terakhir dalam tahun 2010..esok 2011 dah menjelma. Rasa sekejap sgt..tup..tup dah hujung tahun. Bermakna bertambah le usiaku. Alhamdulillah setakat ini aku dikurniakan kesihatan yg baik (dah terlebih sihat pun huhu..) karier yang baik, keluarga yang baik. Semoga tahun depan semuanya akan bertambah baik dari tahun ini.

Minggu depan dah nak start sekolah. Hmm..tahun ni masih diberi amanah memegang kelas yg tercorot. Dugaan..tak apalah..harap2 aku dapat laksanakan amanah tu dengan baik, tanpa merungut, tanpa jemu, tanpa hilang sabar.. Tengok list murid pun dah buat aku stress. Dalam 31 org bakal muridku itu, 22nya lelaki...tahu jelah kalau kelas hujung ni kan..hai..kalau tak kurus aku tak tahule..tapi apa kena mengena kurus ngan murid nakal kan?Ya Allah, kauberikanlah kekuatan padaku utk mendidik mereka.

Sebut pasal bukak sekolah ni, yg pastinya shedule aku utk minggu depan dah penuh. Kelas dah kemas, tapi byk benda nak kena upgrade. Buat preparation utk kelas, nak hias kelas lagi ( paling tak kreatif), kutip yuran, buat jadual bla..bla bla...Isy..nasib baik anak tak masuk sekolah lagi, kalau tak aku pun musti bz g sek anak kan.nway..selamat tahun baru utk semua...kepada cikgu2 tu, harap2 anda akan bertambah cemerlang dan terbilang, murid didahulukan, cikgu dikemudiankan, pencapaian diutamakan...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails